שיקום הפה

מטרת וחשיבות טיפולי שיקום הפה

אחד הגורמים החשובים להערכה ולביטוי עצמי הוא שיניים בריאות וחיוך מושלם. מעבר לכך, בעיות בפה גורמות לעיתים קרובות לדלקות, כאבים ואי נוחות בלעיסת מזון, המפריעים לתפקוד יומיומי תקין ובריא.

לכן, מי שסובל משיניים חסרות, שחוקות, מדלקות וכאבי שיניים, או מכל בעיה אחרת בפה עשוי להפיק תועלת מרובה מטיפולי שיקום הפה.

אייקון רופא שיניים

רופא לשיקום הפה

אייקון תותבות על שתלים

התקנת שיניים תותבות

אייקון כתר זירקוניה

כתר זירקוניה לשיניים

רופא לשיקום הפה

ישנם מקרים מסוימים המצריכים ראייה מקצועית כוללת ונרחבת של הפה והמטופל, על מנת למנוע טעויות עתידיות.

התקנת שיניים תותבות

התקנת שיניים תותבות נעשית במצבים שונים למטרת שיקומו של הפה. במצבים בהם חסרות שיניים בפה, ויש צורך להשלים את החסר באמצעות שיקום.

כתר זירקוניה לשיניים

כתר זירקוניה מלא לשיניים הוא אמצעי נוסף שבו עושים רופאי השיניים שימוש בכדי לשמור על המראה האסתטי של הפה.

החשיבות בבניית תכנית מקיפה של שיקום הפה

עם התקדמות הגיל והשנים חווים, השיניים והחניכיים רמות וסוגים שונים של שינויים ונזקים, הנדרשים לטיפול משקם. שינויים אלו יכולים להופיע עקב סיבות שונות, הכוללות חבלות בשיניים, מחלות סיסטמתיות, גיל, מחלות חניכיים או בשל הזנחה מצטברת. את הפתרון לכך מהווה קשת רחבה של טיפולים הדורשים התמחות בשיקום הפה, אשר יבטיחו מענה יסודי, בטוח ואיכותי שיספק שיניים אסתטיות וחניכיים בריאות למשך שנים רבות.

מה כוללים טיפולי שיקום הפה

טיפולי שיקום הפה כוללים מגוון רחב של טיפולים, החל מ:

תכנון טיפולי שיקום פה

שיקום הפה הינו הליך הדורש תכנון והכנה מוקדמים. ההליך מתחיל בפגישה עם רופא שיניים וכולל בדיקה והערכת מצב ראשונית. לאחר מכן יידרש המטופל לבצע סדרת צילומים בהתאם לסוגי הטיפול העתידיים. על פי תוצאות הצילומים ואבחון הרופא, תקבע ביחד עם המטופל תכנית שיקום מקיפה המפרטת את כל סוגי הטיפולים הנדרשים ועלויותיהם.

חשוב לציין כי לא אחת בתכניות שיקום פה יכול המטופל לבחור בין מספר אלטרנטיבות שיקומיות שונות, אשר מאפייניהן, יתרונותיהן וחסרונותיהן יפורטו על ידי הרופא.

ביצוע טיפולי שיקום הפה

טיפולי שיקום פה נמנים על המורכבים בעולם רפואת השיניים, ומבוצעים בהליך הדרגתי תוך שילוב עם רופאים שונים בתחומי כירורגיית פה ולסת, יישור שיניים, טיפולי שורש וחניכיים כמובן בהתאם לצורך.. לכן, את הטיפולים הללו חשוב מאוד לבצע במרפאה עם צוות רופאים מקצועיים, אמינים ומנוסים, המחזיקים בידע נרחב ועדכני ובציוד הולם וחדשני.