תמונה של הרמת סינוסים

מה חשוב לדעת בנושא הרמת סינוס?

רפואת השיניים עוברת בשנים האחרונות אין ספור שינויים שמאפשרים לה להיות הרבה יותר יעילה, אפקטיבית, מהירה ומתקדמת מבחינה טכנולוגית. מי שנהנים מהשינויים הללו הם גם רופאי השיניים וכמובן גם המטופלים, שכבר לא צריכים לחשוש לפני כל טיפול וטיפול, אלא לדעת שמוצעים להם מיטב הטיפולים המתקדמים ביותר, עם כמה שפחות כאבים ותהליכי החלמה כמה שיותר קצרים. טיפול הרמת סינוס הוא בהחלט אחד מהטיפולים האלו, אז בואו נבדוק מה הוא כולל בתוכו טיפול הרמת סינוס הינו טיפול שיניים בו אנו משתילים עצם באזור האחורי בלסת העליונה והיא משמשת להשלמת מחסור בעצם במקרה של צורך בהשתלות שיניים.

הצורך בהשתלות שיניים נובע ממחסור בשיניים, שהוא תוצאה של אובדן שיניים מסיבות כמו עקירה, נפילה טבעית של השן בעקבות מחלה, קבלת מכה חזקה שבעקבותיה השן נופלת מסט השיניים ועוד

טיפול כירורגי זה נבצע כאשר נצטרך לבצע שתל/שתלים בלסת העליונה באזור השיניים הטוחנות ויש מחסור של עצם. במקרה זה עלינו להוסיף עצם ותהליך זה קרוי "הרמת רצפת הסינוס".

בלסת העליונה באזור האחורי קיים חלל גדול בשם ״הסינוס המקסילרי״. כאשר נבצע שתלים באזור זה יש לוודא נוכחות מספקת של עצם.

כאשר יש מחסור בעצם נבצע השתלת עצם על מנת לעגן את השתלים. העצם המושתלת יכולה להיות ממקור אדם, פרה או סינתטי.

קיימים שני סוגים של טיפול הרמת סינוס:

הרמת סינוס פתוחה

בתהליך זה, הרופא מכין חלון קטן בדופן הלסת העליונה צמוד לסינוס על מנת לקבל גישה. לאחר הפרדה עדינה של רירית הסינוס, הכירורג מניח את גרגירי העצם  ובכך מעבה של עצם הלסת. לאחר מכן הכירורג סוגר את החלון (עם או בלי שימוש בממברנה לייצוב העצם) ותופר את החניכיים לצורך סיום הטיפול. במידה וניתן לעגן את השתלים הכירורג יחדיר כבר באותו המעמד את השתלים. אם לא, יהיה צורך בהמתנה של מספר חודשים.

לאחר תקופת המתנה של כ 9 חודשים שבה נוצרת עצם בריאה ועבה ניתן להמשיך בתהליך השיקום ולהחדיר לתוך העצם שנוצרה את השתל הדנטלי ולבנות מעליו שיניים חדשות.

מדובר כאן על טיפול הרמת סינוס נפוץ ביותר, שעומד בתור פתרון מעולה עבור לא מעט אנשים מדי שנה. כמובן שכדי שטיפול הרמת סינוס פתוחה אכן יהיה יעיל, תצטרכו לעשות אותו אצל איש מקצוע רציני ואמין, ודוקטור אופיר הוא בהחלט הכתובת הנכונה בשבילכם.

הסוג השני של טיפול הרמת סינוס הוא

הרמת סינוס סגורה

בפרוצדורה זו הכירורג לא מכין חלון קטן כמו בהרמה הפתוחה, אלא מבצע את השתלת העצם דרך עצם הלסת מתוך פנים חלל הפה ולא מהצד באמצעות קדח קטן מאוד (כ- 3-5 מ"מ בלבד) של השתל. ניתן לבחור באופציה זו כאשר המחסור בעצם הוא מינימאלי (מ"מ בודדים). באופציה זו מבצעים בו זמנית השתלת עצם והחדרת שתל.

בעזרת פרוצדורות אלו ניתן להחזיר למטופל את האפשרות  לביצוע שיקום קבוע, דהיינו שתלים ולא תותבת נשלפת. אופציה זו משפרת נוחות, אסתטיקה ואת איכות החיים.

גם כאן, ללא מקצועיות, אמינות, ניסיון רב שנים ושירות סבלני ואדיב, לא יוכלו להתקבל תוצאות מעולות מטיפול הרמת סינוס

תופעות לוואי לטיפולי הרמת סינוס

לטיפול  הרמת סינוס פתוחה יש תופעות לוואי משמעותיות הכוללות נפיחות, שטפי דם חיצוניים ולעתים דימום משמעותי כתוצאה מהניתוח.
מרבית מן המטופלים נאלצים לחוות תקופת החלמה של 4-5 ימים המלווה בתופעות הלוואי ובאובדן ימי עבודה.

מה שחשוב להבין הוא שתופעות הלוואי הן חלק בלתי נפרד מכל טיפול רפואי כזה או אחר, ולכן כדאי להיות מוכנים אליהן מראש ולהצטייד בסבלנות רבה בדרך להחלמה המלאה. כמו כן, במידה ואתם שמים לב להתפרצות של תופעות לוואי מעבר לאלו שמצוינות כאן, כדאי ליצור קשר באופן מידי עם הרופא על מנת שהוא יוכל לאבחן את הסיטואציה שבה אתם עומדים.

טיפול הרמת סינוס – האם אפשר להתעכב איתו?

במידה ואתם ניגשים לטיפולי השתלות, וזקוקים לטיפול הרמת סינוס כחלק מהעניין, ממש לא כדאי להתמהמה עם הנושא הזה. ככל שתעניקו לעצמכם טיפול הרמת סינוס בשלב מוקדם יותר, ככה תוכלו להבטיח טיפולים שלא יגיעו לרמת מורכבות מסובכת מדי, וקבלת תוצאות הרבה יותר טובות. לעומת זאת, התעכבות עם טיפול הרמת סינוס, או עם כל טיפול כזה או אחר שקשור לרפואת השיניים – עלולה להוביל לכדי טיפול הרבה יותר מורכב, כואב, יקר ועם הליך החלמה הרבה יותר ארוך.

מדוע אסור להתפשר על טיפול הרמת סינוס אצל רופא שאינו מקצועי מספיק?

רפואת השיניים היא תחום שאסור בשום פנים ואופן להתפשר עליו. במידה ואתם זקוקים לטיפולי שיניים מכל סוג, ובפרט לטיפול הרמת סינוס, חשוב מאוד לא להתפשר על הרמה שלו. רק טיפול מסור מידיו של רופא שיניים מקצועי, מנוסה, אמין ובעל המלצות הוא טיפול שאכן יוכל להוכיח את עצמו בתור טיפול יעיל עבורכם.

דוקטור אופיר זהבי הוא רופא שיניים שמחזיק בכל התארים הללו, ולכן מאות לקוחות בוחרים בו בכל פעם שהם זקוקים לטיפולים השונים.

תוצאות לא טובות? סיכונים? עבודה לא מקצועית? תשכחו מזה

בכל הנוגע לטיפול הרמת סינוס, דוקטור אופיר זהבי מציע לכם את הטיפול המקצועי ביותר, תוך שימוש במגוון הכלים המתקדמים ביותר בתחום. עם דוקטור אופיר זהבי אתם יכולים לשכוח מסיטואציות לא נעימות – ההליך כולו מתבצע בצורה שקופה ששמה לכם את כל הנתונים מול העיניים, ובצורה הזו אתם הופכים לשותפים מלאים לתהליך. אם אתם מעוניינים לבצע טיפול הרמת סינוס בביטחון מלא ולהבטיח לעצמכם דרך נעימה וטיפול מסור ביותר, אתם מוזמנים לחייג למרפאה שלנו במספר 03-9313155 ולהנות מתוצאות מעולות במהירות האפשרית. אנו מבטיחים להעניק לכם את השירות הטוב ביותר, ונרגשים לראות אתכם נהנים מהתוצאות. נתראה בקרוב ורפואה שלמה.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp