window.onscroll = function() {scrollFunction()}; function scrollFunction() { if (document.body.scrollTop > 50 || document.documentElement.scrollTop > 50) { document.getElementById("header1").style.fontSize = "30px"; } else { document.getElementById("header1").style.fontSize = "90px"; } } If you are using the jQuery library, then don't forget to wrap your code inside jQuery.ready() as follows: jQuery(document).ready(function( $ ){ window.onscroll = function() {scrollFunction()}; function scrollFunction() { if (document.body.scrollTop > 50 || document.documentElement.scrollTop > 50) { document.getElementById("header1").style.fontSize = "30px"; } else { document.getElementById("header1").style.fontSize = "90px"; } } }); -- If you want to link a JavaScript file that resides on another server (similar to ), then please use the "Add HTML Code" page, as this is a HTML code that links a JavaScript file. End of comment */ window.onscroll = function() {scrollFunction()}; function scrollFunction() { if (document.body.scrollTop > 50 || document.documentElement.scrollTop > 50) { document.getElementById("header1").style.height = "90px"; } else { document.getElementById("header1").style.height = "30px"; } } ); -- If you want to link a JavaScript file that resides on another server (similar to ), then please use the "Add HTML Code" page, as this is a HTML code that links a JavaScript file. End of comment */ jQuery(document).ready(function( $ ){ window.onscroll = function() {scrollFunction()}; function scrollFunction() { if (document.body.scrollTop > 50 || document.documentElement.scrollTop > 50) { document.getElementById("header").style.fontSize = "30px"; } else { document.getElementById("header").style.fontSize = "90px"; } }); -- If you want to link a JavaScript file that resides on another server (similar to ), then please use the "Add HTML Code" page, as this is a HTML code that links a JavaScript file. End of comment */

טיפולי שיניים לילדים

ילד מחייך באמצע טיפול שיניים

מה חשוב לדעת על השיניים של הילדים שלך

במאמר זה נמליץ להורים כיצד לשמור על בריאות הפה של ילדכם

מומלץ להגיע לביקור אצל רופא השיניים

כבר עם בקיעת השן החלבית הראשונה. בבדיקה זו יכיר הילד את המרפאה, הצוות. כמו כן, תבוצע בדיקה כללית, הסבר על צחצוח והרגלי תזונה.

מתי יש לצחצח שיניים לילדי?

יש להתחיל בהקניית הרגל צחצוח השיניים כבר עם בקיעת השן החלבית הראשונה. יש להקפיד על צחצוח פעמיים ביום – בבוקר (לאחר ארוחת הבוקר) ובערב לפני השינה. יש להשתמש במברשת שיניים ייעודית עם ראש קטן ורך ומעט משחת שיניים (כרבע גודל של אפונה). מומלץ לא לתת לילד לשתות חלב או את תחליפיו השונים לאחר הצחצוח. משקאות אלו מכילים סוכר ועלולים לעודד התפתחות עששת ("חורים").

מה משפיע על התפתחות החורים בשיניים אצל ילדים?

מזון עשיר בסוכר, חוסר צחצוח, נוכחות חיידקים וזמן- הם הגורמים המשפיעים ביותר על היווצרות "חורים" או בשמה המקצועי-עששת בשיניים.

מבחינת המזון- יש להבחין מה אוכלים ובאיזה תדירות. חשוב להרגיל את הילד כבר מגיל צעיר להימנע ממזונות עשירים בסוכר. מומלץ להימנע משתייה מתוקה מבקבוק לתינוקות, שכן זו עלולה לגרום ל"עששת בקבוק".

כמו כן, מומלץ להוריד את תדירות צריכת מוצרים עשירים בסוכר. ככל שהמזון יהיה דביק יותר (כגון  סוכריות גומי, חטיפים מלוחים ועוד) הוא מעלה את הסיכון לחורים שכן הוא נצמד לשן וגורם לנזק רב. במידה והילד מתעקש לאכול ממתקים אלו עדיף כבר לאכול פעם אחת, צמוד לארוחה עיקרית (כקינוח) ולא לחלק למספר מנות קטנות לאורך היום.

מדוע חשוב להשתמש בפלואור?

הפלואור הינו חומר יעיל שעוזר למנוע היווצרות של  "חורים" בשיניים. הפלואור נספג בשכבה החיצונית של השן (האמייל) ולמעשה מחזק ומייצב את המבנה הגבישי שלה ובכך מקשה על החיידקים ותוצריהם החומציים  לפרק את האמייל.

השן יכולה לקבל את הפלואור במספר דרכים:

משחת השיניים

שימוש במי פה על בסיס יומי

מי שתייה (באזורים מסוימים בארץ)

במרפאת השיניים – כאשר הרופא או השיננית מניחים פלאוריד בריכוז גבוה על השן ובכך מסייעים לחיזוקה.

מהו איטום חריצים?

בשיניים האחוריות – החלביות והקבועות- ישנם חריצים. מבנה מחורץ זה של השן מהווה נקודת תורפה שכן זהו מקום נוח מאוד לחיידקים ולשאריות דביקות של מזון להישאר זה בחברת זו. השילוב של חיידקים, מזון, זמן ושן יוצרים את כל התנאים המושלמים להיווצרות של חורים באזור החריצים. לכן, על מנת למנוע היווצרות של חורים באזור זה מומלץ לבצע איטום חריצים. פעולה זו פשוטה וקלה ומבוצעת ללא הרדמה. בטיפול זה מניח רופא השיניים חומר נוזלי (לבן או שקוף) על גבי החריצים ובכך מונע מהחיידקים אפשרות לזהם אותם. טיפול זה מומלץ על שיניים אחוריות (טוחנות) חלביות וקבועות. לאחר ביצוע האיטום יהיה קל מאוד לילד לנקות אזור זה ובכך נעזור לילד לשמור על שיניים ללא חורים. הטיפול הוכח כיעיל במניעת עששות בחריצי השיניים ומומלץ לבצעו מוקדם ככל האפשר כשהשן בוקעת.

טיפול שיניים לילדים בגז צחוק

כיום אנו יכולים להעניק לכל אחד ואחת טיפול שיניים נטול חרדה, כאב וחשש. גז הצחוק או בשמו המקצועי "ניטרוס אוקסיד" זהו גז הנשאף דרך מסכה המונחת על אף המטופל ובכך מסייע להפחתת חרדה דנטלית, פחד וכאב. גז הצחוק יעיל למטופלים צעירים ומבוגרים כאחד. בעזרת גז הצחוק שיתוף הפעולה עולה, דבר המאפשר לבצע את הטיפול בצורה מדוייקת ואיכותית. מיד עם הורדת מסכת האף השפעת גז הצחוק חולפת.

מה קורה אם שן חלבית נעקרה בגיל צעיר?

לשיני חלב יש מספר תפקידים חשובים, כגון אכילה, דיבור, אסתטיקה ועוד. בין היתר הן שומרת מקום עבור השיניים הקבועות המתפתחות מתחת לשיניים החלביות. במידה ושן חלבית נעקרת בגיל צעיר עלול להיווצר מצב בו המרווח הקיים יצטמצם ולשן הקבועה לא יהיה מקום. במקרים כאלו יש להשתמש במכשיר הנקרא "שומר מקום" ונועד לעזור ולשמור על המרווח הקיים עד בקיעת השן הקבועה.

כיצד יש לבחור רופא שיניים לילדים?

במרפאתנו אנו פונים לילדים עם גישה מיוחדת, סבלנות, חוש הומור ואמפתיה, אשר הופכת את טיפולי השיניים לחוויה מהנה וחינוכית שתשאיר אצלם טעם טוב בפה, ותסייע להם לפתח הרגלי היגיינה נכונים לכל החיים.

חבלות בשיניים

חבלות שיניים יכולות להתרחש בכל יום ויום. בדרך כלל השיניים המועדות ביותר לפורענות הן השיניים הקדמיות- חלביות או קבועות. לעיתים השן נסדקת, נשברת בחלקה או כולה, נופלת או "נעלמת" בתוך החניכיים. חבלה בשיניים יכולה לגרום לא רק לבעיות אסתטיות אלא גם להשפיע על דיבור, אכילה, התפתחות השיניים הקבועות וגם על הביטחון העצמי. כיום אנו יכולים לשחזר את השיניים הפגועות בצורה כמעט מושלמת.

מה עליי לעשות אם לילדי נפלה שן קבועה כתוצאה מנפילה או מכה?

יש להגיע אל רופא השיניים בהקדם (רצוי תוך 30 דקות) עם השן שנפלה. יש לדאוג שהשן תישאר לחה (ניתן לשטוף במים אבל לא בסבון ולא לשפשף לכלוכים מהשן). ככל שהשן תוחזר למקומה בהקדם סיכויי קליטתה גבוהים יותר. מומלץ להניח את השן בחלב, ושוב- להגיע בהקדם אל מרפאת השיניים. אם מעבר לפגיעה בשיניים ישנם סימנים נוספים כגון- הקאות, התעלפות- יש לפנות קודם לחדר המיון.

אז מה היה לנו עד כה:
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D
ד"ר אופיר זהבי - מנהל המרפאה, D.M.D

ד"ר אופיר חבר בהסתדרות לרפואת שיניים ונושא בתואר "רופא שיניים מעודכן". בשנת 2005 נבחר להדריך סטודנטים במחלקת שיקום הפה באוניברסיטת תל- אביב.
ד"ר אופיר מוכר וידוע כרופא המעניק טיפול שיניים מסור, יסודי ואחראי, בשילוב עם אמפתיה רבה למתרפאים ולרגשותיהם.

אהבתם? שתפו!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp